>>Ik wil niet bereikbaar zijn!

Ik wil niet bereikbaar zijn!

19-05-2015

Ik wil niet bereikbaar zijn!

Bereikbaar zijn, op ieder moment van de dag en op verschillende manieren. Dat is wat onze klanten en klanten van onze klanten willen.

Voor ons is bereikbaarheid een voortdurend aandachtspunt. We groeiden de afgelopen jaren snel, en dit jaar sneller dan ooit tevoren. Onze incidentregistratie en deels de afhandeling daarvan is verregaand geautomatiseerd. Toch willen wij het menselijk aspect van adequate, gebruikersvriendelijke telefonische afhandeling niet verliezen. Met de uitbereiding van het aantal gebruikers hebben wij daarom twee nieuwe helpdeskmedewerkers aangenomen. Op dit moment krijgen we van onze gebruikers voor onze incidentafhandeling een dikke 8 en ik ben er zeker van dat we dat in stand kunnen houden.                                                

Net zoals u een goede bereikbaarheid van ons verwacht, verwachten uw klanten dat ook van u. Zij verwachten dat u bereikbaar bent op momenten en manieren die de klant het meest aanspreekt. Bereikbaarheid is een onderwerp dat ik het afgelopen jaar veelvuldig met onze bestaande en nieuwe klanten bespreek. Het verbaast me hoe vaak en vooral met hoeveel overtuiging ik hoor: “Ik wil helemaal niet altijd bereikbaar zijn”. Een uitspraak die, hoe begrijpelijk en terecht ook, nogal uit de oude doos is. Natuurlijk heeft technologie ons ertoe bewogen om overal, altijd on every device bereikbaar te zijn. Dat kan, als u er niet goed mee om weet te gaan, ten koste gaan van privésituaties. Ik ben ervan overtuigd dat de huidige technologische communicatieoplossingen gebruikers meer de regie geven over presence (bereikbaarheid). Het is een keuze om bereikbaar te zijn maar er is nu ook techniek om bereikbaarheid adequaat te organiseren.

De financieel dienstverleners die nu nog over zijn, hebben bewezen creatief genoeg te zijn om in te spelen op nieuwe marktontwikkelingen. De techniek maakt het makkelijker om communicatie met klanten zo te organiseren dat u tegemoet komt aan hun wensen zonder dat het ten koste gaat van uw privésituatie.

Begin 2014 brachten we een nieuw Unified Communication Platform in onze virtuele desktop; toen in de vorm van Microsoft Lync. Inmiddels heeft de helft van onze gebruikers de in- en externe communicatie hiermee aanzienlijk weten te verbeteren en tegelijk de kosten verlaagd. Inmiddels is er een nieuwe versie van Microsoft Lync: Skype for Business. Wij hebben hier nieuwe functionaliteiten aan toegevoegd. Zo is er een waanzinnig scherpe receptiefunctionaliteit en een webchatfunctie voor uw klanten die integraal doorwerkt op zelfs de smartphone van uw medewerkers. Bovendien is er een zeer uitvoerige rapportagemodule en een klantkaart die automatisch opent als u een klant aan de telefoon heeft. Hierin is onder meer de belhistorie terug te vinden.

Naast deze innovatie, staan wij aan de vooravond van het van een nieuw online desktopconcept, waarbij wij vanzelfsprekend geen enkele concessie doen aan het niveau wat we bereikt hebben met ons communicatieplatform. Uit concurrentieoverwegingen kan ik hier nog niet te veel kwijt, behalve dat deze nieuwe online desktop Office 365 bevat en dat het een zeer kosten efficiënte infrastructuur zal zijn. Uiteraard zullen we u hierover binnenkort meer laten weten.

Ik wens u goede zaken en natuurlijk kunt u mij contacten voor meer informatie.

Lex de Bruijn

Disclaimer | Sitemap | © 2017 Missing Piece
Realisatie: Merkwaardig Design & Lime C